TUNING & PERFORMANCE výhodněji

Zavřít
Přihlásit
Přihlásit
Založit nový účet?
Zapomněli jste heslo?

BSR Project car 2022

BSR Project car 2022

Každým rokem stavíme v BSR project cars, na kterých jasně ukazujeme přínos jednotlivých vylepšení pomocí tuning & performance komponentů z naší nabídky. Vozy vybíráme tak, aby jejich specifikace byly co nejrozmanitější:

Rok 2018 - Skoda Octavia RS301 (liftback, předokolka, benzínový motor, manuální převodovka)

Rok 2019 - VW Caddy 194 (dodávka, předokolka, dieselový motor, užitkový vůz, manuální převodovka)

Rok 2020 -Seat Leon Cupra 511 (kombi, čtyřkolka, benzínový motor, DSG převodovka)

Rok 2021BMW G20 (limuzína, zadokolka, benzínový motor, automatická převodovka)

Pro rok 2022 jsme zvolili osvědčenou koncernovou techniku v moderním kabátu. Vůz Cupra Formentor 2.0TSI s pohonem přední nápravy, výkonem 245HP a DSG převodovkou DQ381. Kódové označení motoru DNPA. Shodnou techniku používá např. Škoda Octavia4 RS, VW Golf8 GTI, Seat Tarraco, Škoda Kodiaq RS či některé modely Audi. Při tuning & performance vylepšování charakteru vozu jsme se zaměřili na výkon, charakter převodovky DSG, jízdní vlastnosti, vzhled a emoce.

1. Výkon motoru

VAG 2.0TSI DNPA s originálním výkonem udavaným výrobcem 245HP | 370Nm není na dnešní dobu špatný, ale ... ale je cítit, že chybí výkonová špička. Díky tuningovému kitu BSR Stage1 vůz nyní disponuje výkonem 320HP | 462Nm. V celém spektru otáček má motor výrazně větší chuť akcelerovat a ve vyšších otáčkách doslova ožije. Původního výkonu 245HP motor s úpravou BSR Stage1 dosahuje již při 3.800ot./min (původně při 5.500ot./min), což při zachování jízdního stylu má velice pozitivní vliv na opotřebení hnacího traktu, nižší provozní teplotu oleje a především na spotřebu paliva. Veškeré informace včetně reálného výkonového grafu získaného při vlastním vývoji tuningového kitu ve švédské centrále BSR naleznete pod tímto odkazem: BSR Stage1 Cupra Formentor 2.0TSI Pro optimalizovanější průběh výkonu, menší teplotní namáhání spojkových lamel a zkrácení doby přeřazení jednotlivých rychlostních stupňů jsme přeprogramovali i převodovku DSG. Jako celek tak hnací trakt funguje na daleko lepší úrovni srovnatelné s vozy vyšší třídy. Proudění nasávaného vzduchu jsme vylepšili instalací sportovního vzduchového filtru JR Filters a turboinlet + turbo outlet pipe od HG Motorsport z naší nabídky. Motor tak získá požadované množství vzduchu v kratším čase a lépe akceleruje. Dokonce jsme zaznamenali další nárůst výkonu +12HP | +14Nm.  Test akcelerace 60-120km/h, srovnání originálního výkonu vs. BSR Stage1: BSR Project car 2022 - test akcelerace 

aktualizace červenec 2023: originální sání vzduchu jsme nahradili karbonovým sáním švédského výrobce do88 Performance  , které v kombinaci s perfomance silikonovou hadicí nasávaného vzduchu se zvětšeným průměrem a instalací zvětšeného vstupu do turba přináší motoru o 84% lepší průchodnost nasávaného vzduchu! Zkrátí se tak nejen reakce motoru na povely plynového pedálu, ale vůz i lépe akceleruje z nízkých otáček při požadavku na točivý moment a při požadavku na maximální výkon při vysokých otáčkách je zátah ještě intenzivnější. Pro snížení teploty nasávaného vzduchu jsme na spodní část karbonového sání instalovali zlatou reflexní termopásku Funkmotorsport  (známá z Formule 1 či raketoplánů NASA) , která velice efektivně odráží sálavé teplo motoru. Tuto pásku jsme instalovali i silikonovou hadici nasávaného vzduchu. Výrobce se prozatím po roce užívání vozu neobtěžoval dodat chybějící kryt motoru, a tak jsme pro doladění vzhledu motorového prostoru instalovali karbonový kryt motoru do88. Výsledek nám dělá velkou radost: Carbon Intake + engine cover do88 Performance   

2. Tuning DSG převodovky

Dnešní automatické převodovky jsou mistrovským dílem inženýrství se schopností měnit rychlostní stupně ve zlomku sekundy a předvídat další kroky řidiče. Stejně tak jako u každého systému OEM, i zde však existují jistá omezení. BSR optimalizace převodovek jsou navrženy tak, aby tato omezení odstranily a upravily nastavení charakteru převodovek tak, aby více vyhovovalo řidičům zaměřeným na výkon a perfektní funci hnacího traktu. Prozatím jsme zvolili BSR DSG tuning Stage1 


3. Jízdní vlastnosti

S originálním podvozkem vůz nefunguje vůbec špatně, ale některé typy nerovností neumí zdolat s patřičnou elegancí. Plně nastavitelná charakteristika tlumičů DCC umožňuje nastavení snad pro každého řidiče, nicméně snížení těžiště vozu instalací sady pružin Eibach Pro Kit zlepšilo průjezdy jakýmkoliv typem zatáček, omezilo náklony karoserie a zrychlilo odezvy na povely volantu. Při zachování komfortu jízdy v nejměkčím nastastavení tlumičů až po skvěle pevné odpružení v režimu Cupra posouvají použitelnost auta od daily car až po příjemné sportovní náčiní. Výtečně je změna charakteru podvozků po instalaci pružin Eibach Pro Kit popsána v reportáži České Televize, pořadu Auto Moto Revue zde: Jak legálně vylepšit auto 

aktualizace červenec 2023: krátké nerovnosti typu kostky, koleje, příčné nerovnosti jako napojování mostních konstrukcí apod. podvozku tohoto auta nedělají vůbec dobře. Rázy se přenášejí do celé karosérie, až je člověku auta líto. Lehce jsme tento jev vylepšili úpravou tlaku v pneumatikách, ale i tak originální tlumiče nedokáží odvézt svou práci správně. Nám to ale nedalo a využili jsme příležitost na vůz instalovat sadu pevnějších stabilizátorů Eibach Anti Roll Kit s možností nastavení páky stabilizátoru na přední ose. Tímto nastavením se dá ovlivnit přirozená nedotáčivost vozu do větší neutrality. Jsme první, kdo na vůz Cupra Formentor 2.0TSI 2WD instaloval sadu stabilizátorů Eibach. Dutá konstrukce (ano, stabilizátory jsou z důvodu větší pevnosti vyráběny z trubkového materiálu, na rozdíl od stabilizátorů originálních, které jsou vyráběny z tyčoviny) a uložení do polyuretanových pouzder. A ta změna? Neskutečná! Auto jakoby se nad nerovnostmi více vznášelo, rázy do karoserie se už téměř nepřenášejí, kostky ani železniční přejezd už nejsou utrpením a ty průjezdy zatáčkou? To je mazec! O cca 20% vyšší rychlost se stejným pocitem jistoty. Zkoušeli jsme i rychlou změnu směru při jízdě na kruhovém objezdu - obkroužit s plně přenesenou váhou na vnější kola a rychlý výjezd s přenosem váhy na levou stranu vozu. A víte co? Naprosto přirozeně, bez sebemenšího pocitu nejistoty či zaváhání. Hmotnost vozu zůstala lépe rozložena mezi všechna 4 kola a auto se při této simulaci vyhýbacího manévru (např. zvěř, nepozorný řidič, výmol ...) chovalo jako závoďák, avšak s maximálním komfortem. 

Snížení neodpružené hmotnosti - často zanedbávaná součást vylepšování jízdních vlastností vozů. Ač jsme originální 19" ráfky nahradili ráfky 20" Barracuda Wheels Dragoon 10x20 z řady Ultralight a použili pneu 275/30 R20, i tak jsme dosáhli snížení neodpružené hmotnosti. Vůz tak lépe akceleruje a ochotněji se vrhá do zatáček.

4. Vzhled vozu

Kola dělají auto - platilo, platí a platit bude bez ohledu na typ pohonné jednotky. Výše zmiňované švýcarské ráfky Barracuda Wheels Dragoon Bronze 10x20 ET25 z řady Ultralight dokonale doladily design vozu. Lepení 3D fólie broušený hliník spolu s logy a designovými finesami v měděné barvě  prověřila dovednosti kluků v Duo Reklama . Tyto prvky jsme implementovali i v interiréru vozu a došlo tak k vzájemnému propojení. Dost možná největší designovou změnou je instalace rozšíření karoserie widebody od JE Design Příjemná agresivita v kombinaci s idividuálním vzhledem působí doslova jako magnet na oči. Zvednuté palce a slova uznání při osobních setkáních nám v BSR dělají radost.

5. Emoce 

Také jste žili v domnění, že moderní vozy s filtry pevných částic OPF neumí nabídnout uchu lahodící zvukový projev? Milerádi Vás vyvedeme z omylu. Při správně zvoleném řešení sportovního výfukového systému bude každé přidání či ubrání plynu provázet úsměv na tváři. Díky našemu partnerství s HG Motorsport   jsme do Německa zapůjčili náš BSR Project car pro vývoj nerezového výfukového systému EgoX s klapkou. Výsledkem je průměr vedení 3.5" (89mm), tloušťka stěny 1.6mm nabízející s otevřenou klapkou příkladný hluboký zvukový projev. Se zavřenou klapkou je výfukový systém tišší, než originální řešení. A dle rčení big boys, big toys jsme instalovali elektronicky ovládaný ventil BOV od Forge Motorsport, který přebytečný plnící tlak uvolňuje do atmosféry. Návyková záležitost ... :) 

6. Brzdy

Příplatkové vícepístky Brembo s průměrem 370mm nebyla dobrá volba, resp. byla chyba. Destičky jsou hodně prašné a po ujetí necelých 20.000km pomalu zralé na výměnu, stejně tak brzdové kotouče už mají poměrně velkou hranku. V porovnání s BSR Project car 2021 BMW G20 https://www.bsrczech.cz/.../bsr-project-car-2021-car-of... kde brzdy po ujetí 65.000km vypadají stále jako téměř nové se jedná o propastný rozdíl. Nyní jsme vyměnili originální destičky řešením EBC Redstuff Ceramic, které mají minimální prášivost, vyšší brzdný účinek a minimální dopad na opotřebení brzdového kotouče (kotouče na přední ose jsme ponechali pro účely testování originální). U zadních brzd to vypadá, že nedošlo k překalibrování brzdného účinku a sladění s předními vícepístky. Většinu práce odvede Brembo a zadní brzdy jsou na voze taknějak aby se neřeklo, pro parádu. Téměř vůbec nebrzdí a to se podepisuje na stavu povrchu brzdového kotouče, který vypadá jak na 8 let starém nepoužívaném voze. Další zvláštností je, že pokud vůz stojí déle jak 4 dny, během kterých zaprší, či je vlhký vzduch, tak se destičky ke kotoučům přilepí. Po rozjedu se s prasknutím uvolní, ale na kotouči zůstane 3D obtisk destičky, který díky malé funkci brzdového systému na zadní ose způsobuje vibrace přenášející se do celého vozu. Zde tak vyřešíme výměnou jak kotoučů tak destiček. Kotouče jsme nainstalovali EBC BSD s drážkou ve tvaru žraločího zubu pro průběžné čištění dosedací plochy a efektivnější dochlazování brzdové destičky EBC Redstuff. Pro rychlejší nástup brzdného účinku a jeho lepší dávkovatelnost jsme originální gumové brzdové hadice nahradili pancéřovými brzdovými hadicemi HEL Performace. Krátké video z realizace zde: Brembo vs. EBC Brakes  

Seriál videí od zakoupení vozu v @cupra_praha přes jednotlivá tuning & performance vylepšení naleznete na našem YouTube kanále zde: YouTube BSR tuning & performance  

Tuning je vášeň. My jsme tuning. My jsme BSR. Vaše BSR 

#cupra #cupraformentor #formentor #cupra_praha #cupra_for_men #cupratuning #cupraofficial #cuprasport #vagtuning #bsr #tuning #performance #lowered #eibach #koladelajiauto #barracudawheels #dragoon #ultralight #hgmotorsport #egox #turboinlet #turbooutlet #widebody #jedesign #intake #exhaust #sport #tuningbezpecne #jizdasnu #bsrprojectcar #bsrprojectcar2022 #ebc #ebcbrakes #brembo #prokit #antirollkit #funkmotorsport #heatmanagement #do88 #carbonintake #carbon #enginecover #engine design 


Zavřít
Zavřít